Nieuws

Deze rubriek toont alle actualiteit m.b.t. het FPB, gaande van de meest recente studies, persberichten, en artikels tot aankondigingen van toekomstige publicaties, workshops, colloquia…

Webinar : Totale eigendomskosten van nieuwe wagens in België

Op dinsdag 19 september 2023 organiseert het Federaal Planbureau een webinar over de totale eigendomskosten van nieuwe wagens in België.

Onze transportexpert Laurent Franckx zal er meer uitleg geven bij onze publicatie die in juni werd gepubliceerd en waarin hij zowel particuliere als bedrijfswagens heeft onderzocht. In zijn analyse heeft onze expert alle modellen die op de Belgische markt te koop zijn onder de loep genomen en gegroepeerd per carrosserietype en motorvermogen. Dit laat toe om vergelijkingen te maken tussen verschillende aandrijflijnen (elektrisch, benzine, diesel, hybride, plug-in hybride), rekening houdend met de jaarlijkse afgelegde afstand per auto.

Zijn hybride- en elektrische wagens voor een koper financieel interessanter dan klassieke brandstofwagens als gekeken wordt naar de totale eigendomskosten? Is de situatie gelijklopend voor particulieren en bedrijfswagens? En wat kunnen de resultaten van de studie betekenen voor het toekomstig beleid rond de invoering van elektrische wagens? Tijdens de webinar zal onze transportexpert antwoorden formuleren op deze en vele andere vragen. Hij zal er ook meer tekst en uitleg geven bij de achterliggende methodologie.

View recording

Spreker

Laurent Franckx, transportexpert bij het Federaal Planbureau.

Programma van het evenement

• 11u00: Introductie
  • 11u05: Presentatie door Laurent Franckx
  • 12u00: Q&A

Taal van de webinar: Nederlands (er is geen simultaanvertaling voorzien).
Het zal niet mogelijk zijn om uw vragen live te stellen, maar de chat is wel beschikbaar voor specifieke vragen.

Interesse?

Schrijf u dan uiterlijk in tegen 15 september 2023 via het online registratieformulier (zie het tabblad ‘registratieformulier’ bovenaan de pagina). De deelnamelink volgt later.

Verwante documenten

Thema's